måndag 31 juli 2023

Svar till Matilda

 
Matilda, min dotterdotter som är elva år, skrev en liten dikt med jätteliten stil på ett pyttelitet papper, som hon la in i ett paket med julklappar som min dotter Kattis skickade till mig.

Så här gick Matildas dikt.

Jag har en katt
som gillar skatt.
Han går ofta klädd i hatt
trots att han är katt.
Han är en matt katt.
Han sover ofta på min bilratt
och av det får jag fnatt.
Han har en chatt
trots att han är katt.
Jag har en katt
som gillar skatt.

Hur fint som helst att få en sån sak. Så jag skrev en svarsdikt till henne. Bytte ut djuret bara.

Jag har en hund
som tar en blund.
Han sover ofta en stund
trots att han är hund.
Han är en rund hund.
Han handlar i Helenelund
för där är han kund.
Han är frisk och sund
trots att han är hund.
Jag har en hund
som tar en blund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar