fredag 29 september 2023

Manliga sångfåglar A-Ö

 
Jag la in en lista med kvinnliga sångfåglar på bloggen den 10 augusti. Nu lyster det mig att göra motsvarande med de manliga. Ett njutningsfullt arbete att göra även detta.

De här platsar på min lista.

Tomas Andersson Wij: Tommy och hans mamma

Robert Broberg: Maria Terese

Cornelis Vreeswijk: Jultomten är faktiskt död

Den glade bagarn i San Remo, Evert Taube

Eternal love, Magnus Carlsson

Flickan och kråkan, Timbuktu

Per Gessle: Här kommer alla känslorna

Här kommer natten, Pugh Rogefeldt

I roslagens famn, Sven-Bertil Taube

Jailbird Singers: Jungman Jansson

Tommy Körberg: Anthem

Tomas Ledin: Sommaren är kort

Mando Diao: Strövtåg i hembygden

Nu lyfter vi från marken, Freddie Wadling
 
O helga natt, Jussi Björling
 
Peter Le Marc: Minus fyra

(Quinnohyllningen:) Ledsagarinna till lidelse, Bernt Staf

Povel Ramel: Sommartrivialiteter

Sven-Ingvars: Te dans me Karlstadtösera

Titta, titta, Owe Thörnqvist & Anna-Bella

Magnus Uggla: Jag och min far

Valborg, Håkan Hellström

Mikael Wiehe: Titanic

(Xtra:) Stockholm i natt, Peter Jöback

(Yngre klassiker:) Hooked on a feeling, Björn Skifs

Björn AfZelius: Tusen bitar

Åren går, flöjlarna slår, Ola Magnell

(Äldre klassiker:) Nu tändas åter ljusen i vår lilla stad, Gunnar Wiklund

Öppna landskap, Ulf Lundell

Spelar man både tjejlistan och den här killistan på t ex spotify så vederfars man dubbelt örongodis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar