torsdag 20 december 2012

Alla alectianer, TACK!


Tack alla omtänksamma, tokiga, generösa, geniala, härliga alectianer som tackade av mig i går! När jag blev pancho i förväg.

Jag är både rörd och lycklig över all uppvaktning!

Jag fick:

- 3 magnifika julröda amaryllis
- mumsiga tårtor
- en vacker temugg Handpainted Burka Design, vit med blåa ränder (blåa i företagets blåa färg!)
- en Taylor´s 10 Year Old Tawny Port
- en Valpolicella Ripasso
- furstligt tilltagna presentkort på Ticnet (det blir nåt det!)
- en korallröd stol som hette "Hay" (se bilden), men som jag i stället ska döpa till "Sammanträde", så om nån säljare ringer kan man säga att "Nä, Göran kan inte komma till telefonen, för han sitter i sammanträde"
- ett oerhört fint tal från min chef
- fantastisk tomtesång i stämmor av Britten-Emma-Lars-Marie-Monica-Pehr-Victoria i Cabarén med ljuvliga spetsiga texter på White Christmas, Wish upon a star och Jag såg mamma kyssa tomten
- och som avslutning en korg proppad med klirrande kluckande innehåll av tomtekören (otroligt! tack för att jag fick korgen!).

Ett jättetack till Ewa för att du fotade! Så att jag i efterhand såg att Cabarén även hade korreografi (jag fick ju sitta med ryggen till under framförandet).
Då blev jag både rörd och skakad. Jag vet ju av erfarenhet att det svåraste för ett gäng individer att göra är att röra samma lem samtidigt.

Och jag fattar nu, ännu mer än förut, att ett helt yrkesliv handlar om de människor man jobbat med. Uteslutande människorna, kamraterna, vännerna. Inget annat.

Jag sa som avslutning i går att ni alltid är välkomna till min blogg Görans Penna, om ni vill se vad jag pysslar med privat.
Men hur hittar du dit?
Jo, du har redan kommit dit. Du är redan där. Det är det här du läser nu.

Titta gärna in här då och då, när du har vägarna förbi. Dörrn står alltid på glänt.

Ha det jättefint framöver, alla!

Och 1 000 000 tack!

.

2 kommentarer:

  1. korreografi????!!! Nu måste jag väl ändå
    korigera, nej hoppsan, korrigera dig i ditt stavande:)
    God jul och gott nytt år, hälsar Eva E Å

    SvaraRadera
  2. Tack själv Göran för många skratt under cabarén, jag har aldrig träffat någon som kan skriva så roliga och underfundiga texter (och nu blir säkert Pehr avis). Kram på dig och vi ses igen :-)

    SvaraRadera