torsdag 30 april 2020

Skrynkliga dikter ur papperskorgen



Under coronatider får man mer tid att göra sådant man skjutit upp. Så jag har djupdykt ner i mina gömmor av mycket mycket gamla dikter. Oj hade jag alla de här? Om de är okej eller jätteusla är det egentligen inte så noga med, frågan är var de ska vara. Jag frågade dem och de sa att har du inte en typ blogg, Göran? Jo, typ, det har jag väl. Nå då så, publicera oss där.

Så nu gör jag det. Publicerar dem här mitt under brinnande coronatid dessa mycket mycket gamla dikter.

I andanom är det som om jag sticker ner handen i papperskorgen och drar upp en ofantlig massa skrynkliga dikter. Slätar ut dem och häller ut dem här i bloggen. De är ju rätt många så jag använder väl gamla fårhunden Alfabetet, som får fösa in dem i lite överskådliga inhägnader.

Då börjar vi väl då. Med A.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar