torsdag 30 december 2021

Gymnasiet del 7

 

… och stod jag i korsningen Wergelandsgatan-xgatan och tittade mot läroverket var det som en paradgata ledde upp mot portarna och jag vände mig om och gick mot tunnelbanan och gick förbi den mot Blackebergsskolan där jag bara gått på simning och hemkunskap och gick uppför slingertrappan till torget med Kaskad och de tre fontänerna och tunnelbanan som stack upp sitt stora huvud av glas och luft och borta i hörnet var Stubben som jag bara har pinsamma minnen av för jag vågade bara in där en gång, Gomer och Lannby satt som vanligt därinne i smatten till höger och jag satte mig liksom i närheten, både klasskompis och en som råkade gå förbi, Hey Jude klingade från jukeboxen och i den kunde jag vara i och Gomer sa att han kunde såga av sig ena armen för att få träffa John Lennon och jag var redan itu, en hel och en halv och Helan bröstade upp sig åt mig och Halvan var krossad inuti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar