torsdag 30 december 2021

Gymnasiet del 3

 

… och i engelska hade vi Uddbom, han var studierektor och den som satt ihop det otroliga schemasystemet på ett enda stort obegripligt papper, borde alltså ha skällt på honom för det eller åtminstone tyckt illa om honom men han var otroligt fin att ha, satt i katedern och berättade om författare och böcker och hela världen öppnade sig för oss, han var stor och lite rund och hade bångstyrig lugg som alltid åkte ner framför ansiktet på honom och som han föste undan och han påminde lite om Oscar Wilde med det där håret, och det var antagligen han som tog dit den engelska teatergruppen som framförde The Importance of Being Earnest på skolan, en jordbävning till upplevelse för mig, den första teater jag såg i mitt liv, I think I’m going bunburying again, sa jag för mig själv, i andanom nibbling på en cucumber sandwhich …

forts  i del 4.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar