söndag 25 oktober 2015

Blandat 1



Rensar och grejar inför flytten om cirkus fem veckor. Tittta där, längst ner i en låda i källaren! En hel hög gamla Blandaren. Den där tidningen från KTH som kom ut två gånger om året, Vårblandaren och Gåsblandaren. Ibland skaffade eller fick jag båda. Roliga. Men rensa var det. Tjoff ner med alla i en säck. Och i väg med dem till Stadsmissionen. Får återkomma till bloggen sedan.

Nuförtiden måste man dubbelklicka på på en kulspetspenna för att få den att fungera.

- Jag har undrat ibland - om man sågar av en älg hornen - skulle han känna det som en lättnad då? Eller skulle han känna en saknad?
- Dom fäller väl dom varje år?
- Men om man sågar av dom tror jag att det gör väldigt ont.
- Nej jag tror inte det. Man sågar bara bort dom torra grenarna.

Harar, fäller dom öronen på vintern?

Hur kommer det sig att man skjuter älgar utan rättegång?

Jag tycker att det är så grymt att koka kräftorna levande, så jag jag fryser in dom först.

Ingen snigel är mördare förrän den är dömd.

Det finns krogar som bara serverar häst.
Så kor göre sig icke besvär.

- Hur fort springer en häst nuförtiden?
- En och femton.
- Hur fort sprang hästarna på Jesus tid?
- Lika fort som man cyklar.
- Hur fort kunde man cykla på Jesus tid då?
- Ja, hur fort cyklar en häst?

Vad är du bäst på?
Ja, jag jobbar alltid bäst i alla grupper när jag jobbar ensam.
Det kan vara lite jobbigt för mig att jobba i grupp för dom andra tycker att jag är bäst.
Jag jobbar bäst i grupp när jag får vara i fred.
Jag trivs bäst med dubbla löner.

Han var inget vidare i IFK Göteborg men han tog sig i Häcken.

Är det inte dags att ta ner den här hysterin kring Leonard da Vinci? Han kunde ju allting, påstås det. Det kan inte stämma. Han måtte ha haft ett kollektiv omkring sig. Leonardokollektivet. Det måste ha varit olika som kunde olika. En kunde måla, en kunde skulptera, en kunde spela spela basfiol och en flöjt. Och en kunde dansa bomfaderalla lej.

En gång kom det en kille i Jaguar.
”Vilken snygg bil”, sa jag beundrande.
”Vill du åka?” sa han.
”Åka?” sa jag, ”då ser jag ju inte hur den ser ut längre”.

Alla hus borde ha ett likadant hus mitt emot, så att man vet hur det ser ut där man bor när man tittar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar