måndag 26 oktober 2015

Blandat 2



- Vad gör ni i adeln nuförtiden?
- Vi betalar 150 kronor om året och sköter om Riddarhuset.
- Har ni inte gemensam städdag?


Sitt ordentligt och väg inte på stolen. Uppmaning till kungen: Väg inte på tronen.

Akademien startade med två tomma stolar och nu har den redan arton.

Om man vill bli medlem av Svenska Akademien kan man ringa upp den. ”Det är många som ringer oss just nu”, svarar en röst, ”Ni är placerad i kö. Det är arton före”. Väntar man tillräckligt länge så säger dom att det är sjutton före. Då är man invald.

Undrar hur folk hade det före Big Bang, och vad de tänkte på.

 - Alla kulturella institutioner har vänföreningar. Handarbetets vänner borde ha en vänförening som heter Handarbetets Vänners Vänner.
- Varför finns inte Handarbetets Ovänner?
- Ja, och Handarbetets Ovänners Vänner respektive Handarbetets Vänners Ovänner.
- Det blir fyra föreningar. För Handarbetets Ovänners Ovänner kan lika gärna tillhöra Handarbetets Vänner.

- Hej, vad gör du nuförtiden?
- Icke-linjära partiella differentialekvationer. Du då?

Jag har aldrig haft nån framtidstro, men jag tror att jag kommer att ha det.

Min pappa arbetar inom försvaret - han är generalmajor.
Min pappa arbetar också inom försvaret - immunförsvaret.

Hur man ritar en cirkel.
Tag en passare.
Tryck ner spetsen och för runt stiftdelen.
Avsluta med fyrkant.

Jaså, här ligger du och solar dig.
Ja, jag solar plexus.

I Sverige händer inget på natten.
Jodå, det kommer bilar som äter upp sopor.
De kommer tidigt på morgonen.

Vi lever i ett överflödssamhälle. Det finns alldeles för många sorter av allt som det finns för mycket av. Vi har bilar som går fortare än vi någonsin kör. Vi har bilar som går längre än vi någonsin ska till. Man siktar på Malmö och så plötsligt är man i Barcelona och så får man åka tillbaka. 

Det är så mycket snack om mottagning hela tiden. Jag blir nervös. När jag först fick en mobiltelefon gick jag hem och klädde upp mig. Hade snittar och allt men ingen kom.

När man tömmer papperskorgen på datorn, var töms den någonstans?


Jahapp, då var man tillbaka då. Stadsmissionen förbarmade sig över alla mina Blandaren, fast de var i stora A3-format, knepigt i bokhyllor. Så nu är de väck allihop! Oj då, här har visst en av dem spillt, ser jag, lite text har runnit ut. Nån från -98. Nåja. Det må väl vara hänt. 
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar