onsdag 30 augusti 2023

Kvinnliga sångfåglar A-Ö


I vår sångskatt finns det så många otroliga låtar sjungna av kvinnor. Här är 29 st som jag håller högt, från nu och förr. Att det är just 29 beror på att jag ordnat dem alfabetiskt med en låt och sångerska på varje bokstav.
Håll till godo!

Ainbusk singers: Lassie

Miriam Bryant: Ett sista glas
 
Carola: Främling

Du är den ende: Lill Lindfors

Euphoria: Loreen

First Aid Kit: Emmylou

Gabriellas sång: Helen Sjöholm

Barbro Hörberg: Sommarö

It must have been love: Marie Fredriksson, i Roxette

Amanda Jensen: When we dig for gold in the USA (När vi gräver guld i USA)

Kärleken är: Jill Johnsson

Anna-Lena Löfgren: Regniga natt

Siw Malmqvist: Augustin

Sandra Nielsen: Empty room

One way ticket: Eleanor Bodel

Lena Philipsson: Kärleken är evig

(Queen of all time:) Alice Babs: I don´t mind

Rytmen av ett regn: Millas Mirakel

Sånt är livet: Anita Lindblom

Towa Carson: Alla har glömt

Caroline af Ugglas: Snälla, snälla, snälla

Vårens första dag: Laleh

(World legends:) Agneta & Frida i ABBA: I still have faith in you

(X-mashöjdare:) Come whatever, come what may: Molly Sandén (My Marianne)

(Ytterligare Mellopärla:) Cayenne: Stanna hos mig

Monica Zetterlund: Men tiden går (As time goes by)

(Å en tolkningsgodis till:) Ebba Forsberg: För att jag älskar dig (Feel my love, Bob Dylan)

Är du kär i mig ännu, Klas-Göran: Lill-Babs

Ö = Gotland = Susanne Alfvengren: När vi rör varann


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar