torsdag 4 april 2013

Intarsia

följer det inte

bara med ögat utan med fingret

mönstret 

av indräpt barndom

mat för dagen och blå blå jeans



min skulpterade

dimma



jag planterar ett 

snabbväxande syntaxträd här

som jag kan 

knacka på dina

ögon och klättra in med



i min absolut

blanka hjärna kan du spegla dig och

bryta en kvist



när jag föddes skrek jag

inte och samlade skriket inom mig 

som en sippring

och föddes sen bara

lite åt gången

det var mitt syn-

taktiska val 



fast jag vet att jag är tvungen

att tänka efter om jag är tvungen att

gå före med det stora hålet i mig som flagga



meningen

finns här i det

tillsammansvissnade

men

ingen finns här i det

tillsammans-

vissnade



vi är inmålade 

i en bur

och buren är av moln

och våra armar som sågar är av moln



så jag tar bort fingret från mönstret och

följer det inte

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar