fredag 5 april 2013

De två hoten i blaskan

En av kvällsblaskorna hade två hot på förstasidan.

Först var det Maria Montazami. Hon sa: ”Nu tänker jag sminka mig själv.” 

Det fruktansvärda hotet utslungades pga TV-programmet Let´s dance, där Hollywoodfrun Montazami deltar. Det gick tydligen lite skakigt för henne i första programmet. Nerver. Tidningen trumpetade att hon nu ”gör uppror mot TV4”, som tydligen sminkar henne jättedåligt.
Sätter hon sitt hot i verket? Den som lever får se.

Hon hotade dessutom med att att inte bara sminka sig själv utan även göra håret själv.
Det där sista avgjorde saken. Jag var helt tvungen att se programmet. Skulle hon verkligen göra sitt eget hår? Tvinna fram ett hår av hästtagel och sätta på huvudet eller? Men jag blev nog lite besviken. Hon verkade ha precis vanligt hår som alla människor har.

Jag tittade mer på själva dansen. Kände en lätt oro vid tangon. De där vildsinta huvudryckningarna. Men ingen fick whiplash. Jag kunde andas ut.  

Javisst ja, det var två hot i blaskan. Det andra, det var var från Kim Jong-Un. Nord-Koreas ledare som hotar världen med utplåning genom kärnvapenmissiler. I alla fall USA. 

Världens ledare verkar dock inte riktigt ta hotet på allvar. Vi är ju vana vid att Nord-Korea brukar ha galningar vid rodret. Men jag vet inte, är det inte ett kännetecknande drag hos galningar att de gör galna saker? Att radera ut mänskligheten bör ju kvala in i den kategorin. Kanske en lätt oro är på plats. Sätter han sitt hot i verket?

Den som lever får se.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar