onsdag 11 maj 2011

Tor Johansson

Ja, jag vet. Om man tittar på det förra blogginlägget och sedan tittar på det levande vädret så är det inte mycket som stämmer.

Vad kan det bero på? Det är hur enkelt som helst att svara på. Titta bara uppåt, rakt uppåt in i det lilla ulliga molnet där. Då hamnar du i Väderlekens Högkvarter. Där själva Bestämrummet finns.

För bara några dar sen var Bestämrummet knökat av folk. Där satt Tor och Kjell och Ingemar. Du kanske inte tycker att det låter som knökat. Men du ser ju hur litet molnet är.

- Nu när Skockis inte är här så är det vi som bestämmer, sa Tor, och spände ögonen i sina två söner. Normalt skulle han aldrig vågat kalla Zeus Molnskockaren så, men nu kunde ju Zeus som sagt inte höra. Eftersom Zeus fått tag i en sista-minuten-charter och åkt till Grekland med två av sina fruar och lämnat till Tor Johansson att hålla fortet så länge.

- Jag röstar på smällvarmt, fortsatte Tor.
- Men då stämmer det ju inte med oljerocken och krokodilen, sa Kjell, pingisspelarn.
- Nä, då blir det helfel i Görans förra blogginlägg, förtydligade Ingemar, boxarn.

Pappa Tor blinkade med ena ögat: Precis. Det är just det som är poängen, klykar ni väl!

- Nä, fortsatt kallt röstar jag på, sa Kjell, pingisspelarn.
- Jag med och då vinner vi med 2-1, förtydligade Ingemar, boxarn.
Tor blinkade då med båda ögonen. Som ordförande har jag tre röster, bestämde jag just, svarade han, så jag vinner med 3-2. Med ett sklabonk drämde han hammaren i bordet, så att hela det vita molnet gungade till.

Så om du nu flämtar under den plötsliga smällvarmen, titta inte på mig. Det är Tor Johanssons fel.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar