lördag 19 juli 2014

Draksådd mabamba 3

vi åkte mycket runt 

för att söka oss en bostad 

men det fanns ingen plats för oss 

i det skarpa ljuset 

snön hade fallit som socker i en skål 

vad hette jag i mitt liv? 

i vilken saga bjöds jag in? 

hur rinner jag mig själv som en 

natt genom strupen? 

nätter som reflekterande 

stenar om min hals 



vacker 

är grym båt 

vitnande in mot strand 

vacker 

är sol som natt har 

din mun av vatten och träd 

vacker 

är blixt i mitt stammande öga 

leende tiden som kysser och kysser 

döden ur din 

sommarröda mun 



det är miljoner 

fåglar i mitt bröst 

bredvid mig har barnet 

somnat i solen 

med huvudet mot en sten 

det ser ut som det 

blåser upp till storm snart 

jag blinkar fast 

jag blundar 

och bara 

sjunger den lenes sång 



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar