söndag 24 mars 2013

Dagbok från Mars: zover nog

… märklig sång det där … eller musik är det väl … flöjten … luften som går in i flöjten och blir ljud som går ut … jag är en lång tvärflöjt där jag ligger … för jag ligger väl … det är jag som blir musik … av luft blir jag musik … tänk de som spelade fotboll den där dagen … Grönis och de andra … musiken som kom ur dem … det var magaskinnet i dem …  Dennis eller nån försöker säga … de har en TL här i magaskinnet… en translinguator … utan den skulle allt dom säger låta som harklingar och grymtningar och skymningsljud för mig … jag tar emot mer … den täcker alla jordiska språk … t o m dialekter … och alla veneriska … och flera merkuriska .. och en plutisk …

… sover jag … zover jag det här … är jag flöjt … har jag magaskinn … nån vänder sig om och jag tar emot mer … ju längre marslingen är desto fler huvuden, armar och ben … de älskar sina många huvuden, armar och ben … men de älskar ännu mer när de tappar dem … blir av med dem … somnar som lång med tre huvuden och vaknar som kort med två … inget konstigt säger de … det är två som är vända mot mig … jag tar emot mer … avkopplingar gör att självet blir större … föds som två och fyrtio kanske och med fem fina huvuden … som gammal bara ett huvud och är bara kanske femtio … då är marslingens själv en och nittio … själv … vi på jorden säger vi själv … är det samma sak … blir min själ större när jag blir mindre … när jag blir mer mig själv …

… när jag blir mer flöjt … jag är dröm och natten fingrar fram mjuk värme ur mig … andnngen ur mig … det konstiga är att det konstiga inte är konstigt … det är tre som är vända mot mig nu ... det konstiga är ingen konst  … det är konst … det är huvuden och armar och ben som är många och få och fotbollsspelare som är långa och korta … och de har bara en parasky över sig som hindrar dem från utplåning … och vi på jorden har allt serverat för oss … kan leva med varandra direkt på jordytan … och vi gör allt för att förstöra luften och haven och varandra … zover jag det här … kan det här åka iväg som dagboksblad till min blogg … så här när jag sover … låter totalt omöjligt … så det går väl förmodligen bra …

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar