lördag 13 september 2014

Partiledarna drömmer ...

Natten till valdagen stiger drömmar och snarkningar ur nio förhoppningsfulla.

… vilken resa vi gjort … zzz … jag tog hela partiet mot Mittens Rike … så vi inte bara fick röster från vita medelålders män i Stockholms innerstad som hade högre lön än genomsnittet i landet … konstigt att inte alla röstar på oss nu … för då får ju alla högre lön än genomsnittet i landet … zzz … och Kjell-Olof Feldt då … hoppa in så där å göra en pudel om privata friskolor … som han själv införde … fnys …  upprörande …
… zzz … Fredrik NeinFeldt snarkar vidare i sin mörkblå pyjamas …

… vilken resa vi gjort … zzz … arvet från Bertil Ohlin som jag fört vidare med den äran … känner mig ibland som det där kortet alla tar när de är i Pisa, håller ut händerna, så tornet inte rasar … zzz … rösta för skolan! … ner med skolministern! … javisst ja det är ju jag … rusta upp mig … betygen ska ner i åldrarna … jag borgar för liberalismen … uppehåller den med militärisk disciplin …
… zzz … Jan Björkris snarkar vidare i sin blåklintsblå pyjamas …
 
… vilken resa vi gjort … zzz … ända sedan vi bildades i protest mot 491 … Alf Svenskssons saxofon … jag borde spela nåt … nåt stort … basfiol … så man hör att jag slår vakt om familjen … i alla fall kärnfamiljen … de är våra kärnväljare  … zzz … fotot blev så bra … det där som togs nerifrån och jag ser så stor ut där jag lutar mig bakåt med himlen som bakgrund  … där ser jag inte ut som nån lessen spaniel …
… zzz … Göran Lägghund snarkar vidare i sin söta pyjamas med vitsippor på …

… vilken resa vi gjort … zzz … böndernas parti … då försvann bönderna … sen var vi partiet mot kärnkraft … då försvann kärnkraft  … nävisst nä … men i alla fall … glesbygd då … vi är glesbygdsfolkets parti … då flyttade dom in till städerna … vi är glesbygdsfolkets parti i städerna …  zzz … ja så vad då … vi kan väl inte vara fyra centerpartier … vi var i alla fall här först … vi är dom gröna glesbygdsböndernas kärnkraftsnej i stadskärnan …
… zzz … Annie Luft snarkar vidare i sin fyrklövergröna pyjamas …  

… vilken resa vi gjort … zzz … första partikongressen i en husvagn … och nu det naturliga samarbetspartiet för S … visar att inte egoismen är det enda som kan finnas i människan … leva som om vi har tre jordklot … folk börjar fatta att det är lite korkat … såga av den gren vi sitter på … även om de diggar sina bilar … kanske miljöminister om vi vinner … som jag och Gustav Fiolej delar på varannan vecka ...
… zzz … Åsa Bromson snarkar vidare i sin maskrosprydda pyjamas …

 … vilken resa vi gjort … zzz … inte upprepa Monas misstag … att först inte ta med V … och sen tvingas ta med V … jag har hela tiden nästan tagit med V … dessutom har jag inte köpt nån Toblerone … fast efter valet tar jag mig kanske en Center … och hon kanske har nån skattkista kvar nånstans … nån skatt dom glömt att sänka … vi måste gasa oss ur vågdalen vi är i nu … så kan det bli på söndag … vi vinner om FI vinner …
… zzz … Stefan Löften snarkar vidare i sin pyjamas av röda rosor ...

... vilken resa vi gjort … zzz … först bara ett ett stort K i namnet … sen ett V före … VP … sen så lite K som möjligt … sen bara V kvar … och vi är väl nu som S var förut … och FI är väl som vi … fast utan FI … zzz … vi måste ha vinster i välfärden … nej vad säger jag … vi måste ha vänster i välfärden menar jag … och i regeringen … Stefan är nog en hyvens kille … gammal boxare säkert … annars får jag väl gå tillbaka och skriva deckare igen …   
…zzz … Jonas Rösvett snarkar vidare i sin pyjamas med röda nejlikan på bröstet …

... vilken resa vi gjort ... zzz …  ständigt missförstådda … och anklagade för brott stackars oss … men vad de andra i partiledningen har för sig om kvällarna på stan … det rör ju inte mig … och nu kan vi bli vågmästare igen … jag kanske blir minister … jag tror jag väljer invandringsminister … fast då får jag inte se ut som ett Jehovas Vittne … får anlägga mustasch … en sån där fyrkantig svart sak under näsan … det blir tjusigt …
… zzz … Gimme Påkesson snarkar vidare i sin bruna uniform …
 
… vilken resa vi gjort … zzz … utskrattade först under alla år … uträknade … men nu har vi chansen … men så har jag också pratat på alla torg som finns … och jag kan prata … de andra har faktiskt inte tiondelen av min karisma … zzz … när vi kom in i EU blev plötsligt alla feminister … vi vänder upp och ner på gubbsen … många killar går över till oss … vi har en vision också … en värld utan gränser … vi börjar med att ta bort fyraprocentspärren …
… zzz … Gurun Styrman snarkar vidare i sin chockrosa pyjamas med utropstecken …

 Och i morgon väljer vi dröm.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar