lördag 5 april 2014

Tårtor och faderater

Visst ja, Moderaterna har ju så kallade Sverigedagar nu i helgen. Jag vet vad jag gör!
 
R-I-N-G!

- Oberoende Opinionskonsult Osvald Osvaldsson här.
- Hej, Ossie. Jo, det är ju Moderaternas Sverigedagar nu och jag undrade bara om-
- Hej … skrap … jo det går som smort här, fast lite tumult förstås … du vet ju att Moderaterna redan knyckt ”arbetarpartiet” från sossarna … smart move … och sen har de fortsatt med att knycka ”skattehöjningar” … sossarna hämtar sig aldrig från det … skrap

- If you say so. Vad händer på själva konventet då?


- Jo … skrap … Reinfeldt är i form … säger att strategin nu går vidare … en rad miljöförslag har han i skjortärmen … kommer att ta många sköna mandat från MP …och Borg har kommut ut som feminist … kommer att ta många mandat från FI … jaså sitter dom inte i riksdan … ja men i alla fall … och vi tar ett nytt samlat grepp, fortsätter Reinfeldt, och byter helt enkelt namn på Moderaterna till Det Gröna Skattehöjande Partiet Feministerna! … skrap ...

- Oj då. Lite långt kanske. Gick förslaget igenom?

- Nä … skrap … då ställde sig kongressledamoten Hugo Högrén upp och grät och sa att inte feminist bara, det var droppen … och sa att i så fall bildar jag Faderaterna, ett utbrytarparti ur Moderaterna … är nån med mig? … skrap ...


- Stackars liten. Blev han utskrattad då?


- Nä … folk ställde sig upp och skanderade med honom ...fler och fler gjorde det … ja till slut nästan alla … upploppsstämning … Reinfeldt fick harkla sig och förklara att lugn, jag bara skojade, drar förstås tillbaka förslaget om namnbyte … och då satte sig alla ner igen … skrap ..

- OK. Vad sa Reinfeldt mer? 

    
- Jo … skrap … jag har det antecknat här … skrap … Mötesdeltagare! Vi har inte bara sopat marken med den rödgröna röran … vi har ju dom andra partierna också ... och vi uttalar oss ständigt om Pisa och i sociala frågor som att vi höjer skatten på snuset … så vi har knyckt skolfrågan från Björklund och snuset från Hägglund och den där Lööf är det väl ändå bara glesbygden som röstar på … så nu har vi tvålat till dom tre också … vasa … är dom me i Alliansen också, är dom med oss? … jaha dom där tre som alltid följer med mig som en skugga när jag valtalar … jag trodde det var livvakter … skrap ...

- Och så finns det ju smånassarna också. Sa han nåt om dem?


- Ja … skrap … jättemycket … här är det … Kära mötesdeltagare! Dessutom har vi Blek-Inges parti … och dom är ju ett stöd till oss i valet … eller till sossarna … eller hur det nu är … och som ni vet blev Blek-Inge tårtad … upprörande … förbjud alla tårtor … eller ge tårtbakarna ett extra jobbavdrag … eller hur det nu blir … konstigt egentligen … hur får man med sig en tårta när man ska attackera nån … inte som med puffror och knivar, de går ju att gömma i kläderna … hur gör man med en schwarzwaldtårta? … gömmer i hatten? … förbjud alla hattar … eller ge hattmakarna ett extra jobbavdrag … eller hur jag nu menar … skrap ...

-  OK. Tack, Ossie, för din inträngande analys. Hur kommer det sig  förrresten att det alltid skrapar så, när jag ringer till dig för att få dina rapporter från partitoppen?


- Vet inte … är väl nåt fel på ledningen ... måste sluta nu ... nu är det avslutning ... med tårta ... skrap

Klick.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar