tisdag 3 augusti 2010

Tussilago



T usen
U rsäkter!
S tarten
S enarelades
I ngalunda
L ite ...
A ugusti
G ills
O ckså?

När jag stängde bloggen i fjolårets decembermörker sa jag ju att den skulle öppna igen vid tussilago. Hrmm, det missade jag med några månader. Men nu i början av augusti kan alltså bloggportarna med ett knakande slås upp igen.

Och bjuda på några vackra blommor. Finns det några vackrare än dessa? Tussilago farfara. Mulligt namn. Både trollskt och latinskt.

Förseningen på några månader, tja, det hände lite saker i mitt liv ... fyra bröllop och en begravning kan man nästan säga ... i alla fall har jag blivit, om inte farfara, så åtminstone morfara. Malin heter den nya världsmedborgaren. Det ni!

I fjol, nådens år 2009 e Kr, hade jag ju en massa inlägg här, ordnade månadsvis i olika ämnen. I år, det som nu är kvar av det, kommer jag att skriva i bloggen lite mer som det faller sig. Mer i oordnade former.

Och när jag kollar in blommorna här ovan så får jag ingivelsen att skriva något om detta överflödande land av Tussilagom som vi har våra liv i. Vi får se. Men inte i dag. För nu är det här inlägget så där tussilagom långt.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar