lördag 8 augusti 2015

Dubbeldröm


Jag hade en dubbeldröm. Den var så här. Det var en påse. Som var jag. Och det var miljoner med år i påsen. Två påsar var det. Och det var nån annan också.Vi satt ihop genom de där påsarna. Vid några bänkar satt vi och åt och det var flera andra där också. Träbänkar och buffe'.

Jag försökte bli av med den andre genom att osedd låta repet från honom bara gå till min påse, inte till mig. Hur detta åstadkoms, kan jag inte säga. Drömmen var inte glasklar där, som en TV där det plötsligt blir myrkrig. Och alla satt och åt och pratade. Kyckling antagligen. Det är alltid kyckling när man drömmer.

Etersom det var buffe' var det bara att vänta tills nästa gång han reste sig för att ta mer. Då skulle nästan bordet rasa, för han var omärkligt fastknuten med repet vid ett bordsben nu, och då skulle jag kunna smita. Inget sånt hände. Vem av oss som var fast vid benet var svårt att se, så är det väl med dubbeldrömmar. Som dubbeldörrar som varken syns eller finns. Fast lite.
Drömmen blev förvirrad och tog slut där.

Augusti har börjat.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar