torsdag 23 september 2010

Tankar före feber

ja, jag sittar här och ska snart packa för att resa till Bokmässan i Göteborg där jag ska läsa ur min diktsamling på lördag förmiddag passet innan Lennart Sjögren ska upp och läsa sina dikter, han som för mig är lika stor som poet som Fröding och Ferlin, och det ska bli så oerhört skimrande kul att få vara en del av det, typ mindfulness, typ när jag en gång såg Harry Martinsson uppträda på en scen vad-det-nu-var-nånstans och säga som inledning till en dikt att det politiskt viktigaste är inte frågan om vilken samhällsordning vi ska ha utan frågan om miljön, för utan den har vi ingen jord och ingenstans att ordna ett samhälle, och jag minns känslan när jag satt där bland de andra åhörarna att oj nu lever jag, hela jag fylld av mig själv som en nöjd feber tillsammans med de andra som var där ... ja och nu Lennart Sjögren på lördag och undertecknad dessförinnan, nej nu måste jag packa ner grejerna, sitter med pennan och låter den prata högt, får börja med den, därmed bloggandes ut för nu ...
. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar