torsdag 2 juli 2009

Dragosminne 2

.
Under juli tänkte jag ägna mig åt dragosminnen här på bloggen. Dragosminnen (nytt Göranord) är att jag låter olika minnen från barn- och ungdomsår poppa upp. Det blir en liten mix av poesi och prosa, som det faller sig.

Och Dragos – eller Fantomen – eller den vandrande vålnaden – finns med här och där, fast mest bara i bildlig bemärkelse. Och eftersom jag är en namnoman (nytt Göranord) faller det sig väldigt väl att denna trikåförsedda figur får bli minnessymbol för mig … drag oss till minnes att namnet på Fantomens bastförsedde djungelkompis är misstänkt likt mitt och i cabarén på mitt jobb finns det t o m några som kallar mig just Guran.

Så min rygga av upptäcksglädje kastar jag nu käckt upp på ryggen, fattar min stav av blogspot och anträder färden djupt in i de dunkla skogarna av ”det hända men glömda” i Bengalen, bandarernas land, dvs mitt spindelnätsomhöljda minne. Få se vilka fantomer från det förgångna som därvid månde flaxa upp.

… forts i nästa dragosminne.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar