fredag 18 september 2009

Drömlucka 11 - introducing Bettan

.
Ja, allt det här med Cabarén drogs fram av den lilla passusen med Danne och Cabarén i drömmen från lucka 4 ... undrar om inte drömtjommen därinne ler lite i mjugg nu ... kanske hade han samlat hjälpredorna dessförinnan ...

"Hörni grabbar & tjejer ... samla er här lite runt mig ett tag och lyssna lite nu ... Göran verkar inte fatta hur mycket cabarén betyder för honom ... låssas bara att det är en kul grej ... håller ni med? (jakande mummel) ... he`s in for a hard awakening i så fall om han får kicken och så (högljutt bifall) ... ska vi drömma nåt om det? (orkan av bifall, visslingar) ... då stoppar vi in det i Gran-Canaria-drömmen ... för den är väl klar, eller hur Bettan? (denna kommer blygt fram, jo precis färdig, håller fram, här är den) ... yes brothers & sisters ... nu blir det åka av ... "

Nåt sånt kanske det lät, vad vet jag.

Men nu tror ni kanske att jag bara kör med typ 3-drömmen, uppnystarvarianten. Hur är det med de andra drömtyperna som jag listade i lucka 5?

Jo, tag typ 1 t ex, skräckdrömmen, den har jag haft nu på senare år också. Särskilt den där om Kattis och Anna och tigern och jätteormen och fönstret i Blackeberg ... men mer om det i nästa lucka.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar