lördag 19 september 2009

Drömlucka 12 - blackebergsdrömmen

.
Få se, det var någon eller något jag måste rädda ur Blackebergslägenheten ... reste en stege mot köksfönstret ... huvudet av ett lejon eller en tiger fyllde fönstret, spärrade vägen ... på något obegripligt sätt kom jag förbi, in i lägenheten ... till höger in i sovrummet ...

... där ... Kattis eller Anna satt på sängen ... jag klädde på henne ytterkläder för hon skulle ut och leka ... svårt att gå nu p g a ormen som slingrade på golvet ... genom hela lägenheten ... jag smög tyst förbi den, den fick inte höra, den växte hela tiden, jag lyckades till slut fly ut genom samma köksfönster jag hade kommit in genom ... såg den kvar därinne, när jag vände mig om på stegen, nu fyllde den upp lägenheten nästan ända upp till taket ...

Ja, ungefär så var det. Så gott jag kan minnas. Vad var nu detta? Jag kan tänka mig tillkomsten ...

(Drömtjommen) OK raska på, klart för sändning snart, har ni nåt?
(Önske) Nä inte jag, vem frågar nånsin efter mig på det här stället?
(Tröste) Well, känner inte riktigt för det här än ...
(Nyste) Nja, jag har jobbat så mycket övertid på sistone, behöver lite support här ...
(Skräcke) Ok jag kan väl vara med på ett hörn den här gången ... det var ju ett tag sen ...
(Drömtjommen) Bra, ni två då, rafsa ihop nåt kvickt ...

Och så tog Bettan både Nyste och Skräcke i hampan, för annars hade det inte blivit nåt. Och resultatet denna blackebergsdröm. Med dessa plötsliga nya skräckinslag uppblandade med uppnystarsakerna. Hmmm, analys av detta konstiga skulle man ju behöva. Kanske dyker upp i nästa lucka ...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar