torsdag 3 september 2009

Drömlucka 2 - ormar och fall

.
Om jag tänker på vilka drömmar jag hade förr och vilka jag har nu, då märker jag en skillnad. Det där med bion som jag pratade om, att drömma som ett skådespel som spelas upp med handling osv, så är det numera i mina drömmar.

Men inte förr i världen. Inte vad jag minns i alla fall. Jag kanske inte hade så mycket fantasi då.

Som om den tjomme som skötte drömmarna i mig sa till sina hjälpredor:
"Okej, grabbar. Göran måste drömma också, det verkar folk göra. Vad ska vi fixa för drömmar till honom? Några förslag?"
Och hjälpredorna vred på sig besvärat i stor tystnad. Tills en av dem harklade sig och sa:
"Äääh .. tja … nåt man är rädd för kanske? Ormar typ? Och att falla och slå sig?"
Man kan riktigt se de andra le lite nedlåtande åt detta tunna förslag, men hur det var, kom de inte på något bättre själva.

Och därvid blev det. Att jag förr i världen bara drömde om ormar. Och om att falla.

(- - - fortsättning i nästa lucka - - -)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar