lördag 12 september 2009

Drömlucka 8 - konstigt det där med Cabarén

.
Något i Gran-Canariadrömmen som är ganska ovanligt för mig att drömma om är cabarén. Den cabaré vi haft på jobbet sedan 40-talet och som jag varit med i varje gång så länge jag varit anställd. Danne var en av stjärnorna (som scenartist) och har numera slutat och i drömmen var han tillbaka och puttade undan mig från scenen. Och jag höll färgen och visade inte att jag tog illa upp.

Detta är för mig helkonstigt varför drömtjommen vevade denna dröm för mig. Min plats i Cabarén är ju hur säker som helst och har alltid varit det, oavsett vilka andra som är med eller ej.

Eller det kanske var så här: Cabarén är det roliga med mitt jobb och i alla olika neddragningar som gjorts på jobbet har jag omedvetet varit orolig för att få kicken, för då försvinner ju även Cabarén. Var det så drömtjommen tänkte? En dröm typ 1 i så fall, Skräckdrömmen, men i lite svårgenomskådlig form.

För cabarén har betytt mycket för mig, en chans att känna mig som en av mina "husgudar". Det kanske går att gissa vem jag menar ...

Om honom ska jag i alla fall berätta i nästa drömlucka.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar