måndag 7 september 2009

Drömlucka 4 - jag väljer alltihop

.
En dröm t ex som jag haft på senare år är när jag var på Gran Canaria och när jag försökte återge den lät det så här:

barn, tunnelbana, lärarkurser, mannen med hot vi alla förberedde för, byte av barn, mamma som visste hon sms:at mannen med hot fast hon inte visste hur man sms:ar eller vem han var, mitt misslyckade försök att få henne inse, virvlet av tid och mossa, människorna omkring varandra, byte av människor, revy med Danne fast han inte var med, och utan mig, mitt försök att låtsas jag inte brydde mig, byte av människor och av blod, byte av färg och mörker, byte av barn, tunnelbanespärr igen och sängar där det var något glömt jag aldrig såg, myller av människor, uppdrag, enkelhet, uppflutna minnen och allkonstverk, alla får skicka in, spelkort i trumpet och uppflutna minnen och detta får jag inte glömma nu

Ja, vad man än kan säga om det, är det väl i alla fall ett ord man kan plocka ut och det är virvlet. Massor av saker, människor, scener, oavsett hur man nu ska tolka dem. Rätt långt från "vi kan väl låta honom falla i en en ormgrop, jaså blir han inte rädd längre"."

Okej, grabbar", kan man höra drömtjommen i mig, "nu har jag fått in förslag från er alla vad Göran ska drömma om, det var en otroligt massa olika saker, vad får ni allt ifrån, få se, vad ska jag välja, ehh …, det här var inte lätt … Expressen eller Aftonbladet, Expressen eller Aftonbladet, hmm jag tror jag väljer … nä det går inte, vi tar hela klabbet."

Och så blev drömmen som den blev. "Spelkort i trumpet" skulle jag vilja förstå vad det var. Och det var mycket om mamma. Hon dyker upp i flera drömmar.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar